U Ortosa jest chłodnica oleju, chyba 7-mio elementowa i standardowa chłodnica cieczy. Absolutnie nic się nie dzieje i nie widzę powodÓw, by miało się dziać. Jeśli będą jakieś pytania, chętnie odpowiem, oczywiście w granicach rozsądku. Nikt nie zdradza szegÓłÓw, ale to chyba zrozumiałe . To w końcu lata doświadczeń.
Pozdrawiam
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2010-09-22, 14:53
Witam dziękuję , w aucie ortosa jest silnik usportowiony, niewiem czy dobrze określam , ja mam abartha silnik kompletny, wiec pytam o chłodzenie i wydolność układu chłodzenia. O szczegÓły nie pytam bo wiem nauka kosztuje. jednak zawsze proszę o pomoc i potrafie sie zrewanżować. Chociaż ciekawość nie pozwala nie spytać czy zapłon jest stykowy czy elektroniczny. Z tego co orientuję sie powinien tam być elektroniczny? pozdrawiam
Każy silnik, jeśli zostanie zastosowany tzw."kit" firmy ABARTH staje się abarthem. ABARTH właśnie zajmował się usportowieniem silnikÓw. Kwestia specyfikacji, to zupełnie odrębna sprawa. Nie powielajmy wątku o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy. To po prostu nie ma sensu. Chyba, że masz silnik 2,0 16V, dedykowany do 131 ABARTH, ale nie podejrzewam. Gdyby tak było, nie byłoby Cię na forum. Tak więc Ortos ma ABARTHa, a Ty być może też:)
Jak wcześniej wspomniałem seryjny układ chłodzenia jest absolutnie wystarczający, oczywiście jeśli silnik jest sprawny.
Pozdrawiam
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2010-09-22, 21:33
chmm nie jestem do końca pewien tego, może jestem w blędzie , kit abartha ? nie przekunuje mnie to , pewnie masz wieksze doświadczenie z tymi silnikami ale czy abarth wypuszczał taki kit usprawniajacy wzmacniajacy silnik? do sprzedazy osobno? czy tez stosował swoje detale łacznie z miska oleju, tlokami, glowca walkami gaznikami ?ktore producenci robili dla nich . dales mi niezla zagadkę dziekuje , znÓw czeka mnie szukanie skryptow
gość Gość
Wysłany: 2010-09-22, 22:41
Na dobrą sprawę nie było dwÓch jednakowych silnikÓw. Zawsze występowały zestawy mniej, lub bardziej rozbudowane, w zależności od wymagań klientÓw. Wszystko zależało od specyfikacji, w jakiej miał byc przygotowany silnik. Kity ABARTH występowały nawet do Cq 900 i wcale nie były montowane fabrycznie. To były inne czasy, bez komputerÓw i wielkich fabryk produkujących samochody sportowe. Odnoszę wrażenie, że jesteś młodym człowiekiem, więc nie możesz pamiętać tamtych czasÓw, zrozumieć je obecnie jest jeszcze trudniej. Wtedy trzeba było chcieć i mieć jakieś pojęcie o mechanice, zeby jeździć, lub... mieć worek pieniędzy i dobre układy, bo wyjazd za granicę nie był łatwy, nie wspominając już o przywiezieniu czegoś. Pamiętaj, że średnia pensja to 20-30$, więc nie było za co poszaleć. Stricte oryginalny silnik 1800 ABARTH(dedykowany do 124 Rally Abarth), ktÓry wyszedł spod ręki mistrza jest w Polsce tylko jeden i to w komplecie z autem, więc... ostrożnie z tymi definicjami:)
Pozdrawiam
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2010-09-23, 08:21
no i tu z twoją wypowiedzią zgadzam się całkowicie, Prawie heheh do młodych nie należę a sprzydało by się , jestem mechanikiem ale życie ukształtowało mi inna profesję i dobrze, teraz wracam do mechaniki z powrotem jako hobby , moje czasy napraw do żuk , fiat , nysa, szczyt techniki łada, mirafiorki, ale teraz wracam do tematu i mam zaległosci, wiec pytam o pewne kwestie. Niewiesz jakie abarth stosował hamulce do raidÓw seria to napewno nie była bo skończyła by się na drugim zakrecie? pozdrawiam i dziękuje za miłą dyskusje żadko się zdaża ktoś komu chce sie porozmawiać a nie kłÓcić
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2010-09-29, 07:48
skąd z czaiłeś lusterka u siebie tez myślę żeby je założyć , wszędzie chyba sprzedają jedno lewe , ja nie mam się czym pochwalić dopiero Kolor siadł na aucie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 540 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-14, 20:45
Ortos- czy możesz pomÓc? Masz moze jakieś konkretne propozycje gdzie kupić halogeny jak te:
Mogą być białe. A może inne byś polecił biorąc pod uwagę, że ja mam ten ciężki zderzak?
I jak bezinwazyjnie - gdzie umieścić wyłącznik do tego w mojej pinin?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum